Činjenica je da je mentalno zdravlje preduvjet i temeljna odrednica kvalitete života, no mentalno zdravlje usko je isprepleteno s tjelesnim. Živimo u vrijeme ekranizma kada i djeca školske dobi slobodno vrijeme uglavnom sve više provode pred ekranima, a sve manje aktivno. Uočeno je da takav način provođenja slobodnog vremena nema povoljan utjecaj kako na mentalno, tako ni na tjelesno zdravlje. Uz to, učenicima je svakodnevno dostupan „junk food“ kao brzi obrok. S druge strane (nerealne) slike u medijima, ponajviše na društvenim mrežama, imaju velik učinak na sveopću populaciju pa tako i na učenike, na njihovo samopouzdanje i samopoštovanje. Zbog svega navedenog u učionicama nam se sve češće nađu učenici koji imaju narušenu sliku o sebi.
Upravo to bio je povod kreiranja i provedbe projekta Ogledalce, ogledalce moje… financiranog sa 980 eura od strane Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih koji se u našoj školi provodi od početka drugog polugodišta šk.godine 2024./2025. kroz mnogobrojne radionice i aktivnosti. Teme su vezane uz Brigu o sebi (socio-emocionalna pismenost i mentalno zdravlje) i Usvajanje zdravih navika (prehrambene navike, aktivno provođenje slobodnog vremena, mediji i mentalno zdravlje) te izgradnju i jačanje samopouzdanja i samopoštovanja. Radionice su nastale na temelju rezultata istraživanja zdravih navika među učenicima od 3. do 7. razreda.
Tako su treći razredi matične i područne škole s knjižničarem, Josipom Ferlindešom učili o prepoznavanju i iskazivanju emocija uz knjigu Hotel za osjećaje autorice Linde Branković dok su s pedagoginjom, Mateom Križnjak učili o zdravoj prehrani.



Četvrti razredi matične i područne škole s knjižničarem su razgovarali o brigama i što raditi kada nas nešto brine uz knjigu Gitina briga, autora Toma Percivala, a pedagoginjom su planirali kako kvalitetno provoditi slobodno vrijeme.
Peti razredi su s učiteljicom Prirode, Marinom Salajec uživali u pripremi i degustaciji zdravog doručka, a s pedagoginjom su se dotaknuli teme empatije.







Šestaši su pak imali prilike biti u ulozi Influencera gdje su uz pomoć učiteljice Informatike, Ivane Muža i pedagoginje kreirali svoj lažni život predstavljajući ga kroz razredu grupu na Viberu. Kroz tri tjedna proputovali su cijeli svijet, družili se sa slavnim osobama, mijenjali svoj izgled. Cilj aktivnosti bio je da učenici nauče razlikovati pozitivne i negativne strane interneta, razvijaju vještine kritičkog razmišljanja, nauče odrediti vlastite granice prema nekritičkoj konzumaciji virtualnog sadržaja, razumiju da medijski sadržaj često ne odražava empirijsku stvarnost i da uopće nauče kako medijski sadržaj nastaje. Izabrani su i najbolji razredni influenceri, Šimun Bebek i Fabijano Dubravec koji su nagrađeni prigodnim poklonom.












Učenici od 3. do 7. razreda sudjelovali su i u izradi školskog kalendara pod nazivom „Ogledalce, ogledalce moje… A što ti želiš vidjeti u ogledalu?“ prezentirajući likovnim tehnikama pozitivne i motivirajuće poruke. Autori odabranih radova za kalendar su nagrađeni, a veseli kalendari sada krase razredne učionice motivirajući učenike svaki mjesec nekom novom pozitivnom porukom.




A nismo zaboravili ni učitelje. Zaposleni u obrazovanju često se educiraju o tome kako bolje raditi s djecom, no, rjeđe je tema kako u tome ostati dobro i brinuti o sebi. Zbog toga je projektom bila predviđena i radionica za učitelje na temu Sagorijevanje djelatnika u odgoju i obrazovanju koju je 12.4.2025. održala mg. Psych. Marina Milković iz Centra Proventus. Učiti kako brinuti o sebi u stresnom okruženju važan je dio profesionalnog razvoja, no učitelj brigom o sebi postaje i motivator učenicima da i sami brinu o svojem mentalnom zdravlju. Kada radimo s ljudima, posebno s djecom, mi sami smo najvažniji alat u radu i ako smo mi dobro, mnogo lakše uspostavljamo odnos, reguliramo se i konstruktivno upravljamo stresnim situacijama.



Još nam nekoliko aktivnosti i radionica slijedi, no osvrti na dosad održane radionice su veoma pozitivni, učenicima se svidjelo jer je, kako su se izjasnili, bilo poučno i zabavno te su i sami predložili nekoliko aktivnosti za koje bi voljeli da budu uvrštene u neki od budućih projekata.