Datum objave: 26. lipnja 2025.
Kategorija: Nekategorizirano

Ogledalce, ogledalce moje… Završetak projekta

Završio je preventivni projekt Ogledalce, ogledalce moje… Pedagoginja Matea Križnjak informirala je Učiteljsko vijeće o provednim aktivnostima i radionicama te prikazala završni video projekta.

Da podsjetimo, činjenica je da je mentalno zdravlje preduvjet i temeljna odrednica kvalitete života, no mentalno zdravlje usko je isprepleteno s tjelesnim. Živimo u vrijeme ekranizma kada i djeca školske dobi slobodno vrijeme uglavnom sve više provode pred ekranima, a sve manje aktivno. Uočeno je da takav način provođenja slobodnog vremena nema povoljan utjecaj kako na mentalno, tako ni na tjelesno zdravlje. Uz to, učenicima je svakodnevno dostupan „junk food“ kao brzi obrok. S druge strane (nerealne) slike u medijima, ponajviše na društvenim mrežama, imaju velik učinak na sveopću populaciju pa tako i na učenike, na njihovo samopouzdanje i samopoštovanje. Zbog svega navedenog u učionicama nam se sve češće nađu učenici koji imaju narušenu sliku o sebi.

Upravo to bio je povod kreiranja i provedbe ovog projekta. Projekt je financiran s 980 eura od strane Ministarstva znanosti obrazovanja i mladih, a u našoj školi provodio se tijekom drugog polugodišta šk.godine 2024./2025. kroz mnogobrojne radionice i aktivnosti.  Teme su bile vezane uz Brigu o sebi (socio-emocionalna pismenost i mentalno zdravlje) i Usvajanje zdravih navika (prehrambene navike, aktivno provođenje slobodnog vremena, mediji i mentalno zdravlje)  te izgradnju i jačanje samopouzdanja i samopoštovanja.  Radionice su nastale na temelju rezultata istraživanja zdravih navika među učenicima od 3. do 7. razreda.

Kako smo već izvijestili, tijekom veljače i ožujka treći razredi matične i područne škole s knjižničarem, Josipom Ferlindešom učili su o prepoznavanju i iskazivanju emocija uz knjigu Hotel za osjećaje autorice Linde Branković dok su s pedagoginjom, Mateom Križnjak učili o zdravoj prehrani. Četvrti razredi matične i područne škole s knjižničarem su razgovarali o brigama i što raditi kada nas nešto brine uz knjigu Gitina briga, autora Toma Percivala, a pedagoginjom su planirali kako kvalitetno provoditi slobodno vrijeme. Peti razredi su s učiteljicom Prirode, Marinom Salajec uživali u pripremi i degustaciji zdravog doručka, a s pedagoginjom su se dotaknuli teme empatije. Šestaši su pak imali prilike biti u ulozi Influencera gdje su uz pomoć učiteljice Informatike, Ivane Muža i pedagoginje kreirali svoj lažni život predstavljajući ga kroz razredu grupu na Viberu. Kroz tri tjedna proputovali su cijeli svijet, družili se sa slavnim osobama, mijenjali svoj izgled. Cilj aktivnosti bio je da učenici nauče razlikovati pozitivne i negativne strane interneta, razvijaju vještine kritičkog razmišljanja, nauče odrediti vlastite granice prema nekritičkoj konzumaciji virtualnog sadržaja, razumiju da medijski sadržaj često ne odražava empirijsku stvarnost i da uopće nauče kako medijski sadržaj nastaje.

Tijekom ožujka učenici od 3. do 7. razreda sudjelovali su i u izradi školskog kalendara pod nazivom „Ogledalce, ogledalce moje… A što ti želiš vidjeti u ogledalu?“ prezentirajući likovnim tehnikama pozitivne i motivirajuće poruke. Autori odabranih radova za kalendar su nagrađeni, a veseli kalendari sada krase razredne učionice motivirajući učenike svaki mjesec nekom novom pozitivnom porukom.

Održana je i radionica za učitelje na temu Sagorijevanje djelatnika u odgoju i obrazovanju koju je 12.4.2025. održala mag. Psych. Marina Milković iz Centra Proventus.

Kroz travanj, svibanj i lipanj održane su preostale aktivnosti i radionice.

Krajem travnja učenici 7. razreda uz učitelja Kemije, Dominika Grudičeka, kroz radionicu Iza etikete proučavali su koje sve sastojke sadrže namirnice koje najčešće konzumiraju. S pedagoginjoom su pak učili kako Zauzeti stav (na pravi način).

Kroz svibanj i lipanj svi učenici uključeni u projekt, a polaznici Sportske grupe imali su priliku okušati se u različitim sportovima i zanimljivim aktivnostima na otvorenom. Aktivnosti su im vodili i sportove predstavili učitelji Tjelesne i zdravstvene kulture, Marija Mišković i Vinko Peharda.

Kako se projekt provodio kraju, tako su se prikupljali i dojmovi učenika i učitelja. Osvrti na provedene radionice su i više nego pozitivni. Učenicima se projekt svidio i izrazili su želju da i iduće godine sudjeluju u nečem sličnom.

U prilogu možete vidjeti i video koji je nastao nakon završetka projekta, a za iduću školsku godinu potrudit ćemo se ispuniti želje učenika i osmisliti nešto kreativno, zanimljivo i, naravno, korisno i prijeko potrebno u osnaživanju učenika.

Matea Križnjak, mag.paed.

Pročitajte još

Skip to content