preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

 

Vijesti

Mind from the Future - SLIJEDEĆI VELIKI UM BUDUĆNOSTI

Dodatna nastava ili prosvjetarskim rječnikom napisano DOD, oblik je nastave kao što mu i sam naziv govori, kroz koji učenici žele naučiti nešto dodatno, nešto više od onoga što im je propisano kroz redovne nastavne satove. Uključuju se tako male pametne glave u one dodatne nastave čiji sadržaji predstavljaju predmet njihova većeg interesa. 

U našoj školi iako je brojem učenika mala, dodatnu nastavu kako u razrednoj tako i u predmetnoj nastavi učenici imaju priliku uključiti se u velik broj dodatnih nastava. 


Ove školske godine, u vrijeme zimskog odmora učenika, 10.1.2018. bio je rezerviran za istraživačko učenje u Zagrebu, na izložbi Nikola Tesla – Mind from the future. Učenici su uz voditeljstvo svojih učitelja učili i istraživali i rad i život najvećeg uma našega naroda povezivali s hrvatskim jezikom, matematikom, engleskim jezikom, prirodom, poviješću, geografijom. Prije same realizacije dobili su jasne upute i zadatke koje su trebali izvršiti tijekom i nakon posjeta izložbi, a po povratku u školske klupe tijekom prvoga tjedna nastave, od prikupljenih su i obrađenih materijala izradili ZIDNE NOVINE, oblik novina koji je za našu školu jedna nova aktivnost i svakako će ući u povijesni trenutak Škole budući da su ovo ipak naše PRVE zidne novine. Učenici su novine oblikovali od materijala koje su dobili rješavanjem zadataka sukladno područjima kako navodim u nastavku teksta.

HRVATSKI JEZIK

  1. U paru sastavite vijest o ovoj izvanučioničkoj nastavi. Kao sastavni dio vijesti napišite u par rečenica koji dio izložbe vam je bio najzabavniji i objasnite zašto. Vijest neka ima od 75-150 riječi, obavezno mora imati barem dvije fotografije kao sastavni dio.
  2. U programu za izradu križaljki, izradite križaljku s pitanjima i odgovorima vezanima uz zanimljivosti o N. Tesli (život, rad, izumi, i sl.)
  3. Fotografirajte nekoliko zanimljivosti na izložbi i od njih u računalnom programu napravite puzzle.

 

POVIJEST/ GEOGRAFIJA Na slijepoj karti svijeta bojom označite Hrvatsku, zalijepite sličicu Tesline rodne kuće (potražite je i fotografirajte na izložbi), grafički točkicama povežite Teslino rodno mjesto sa gradovima i državama u kojima je Tesla živio, djelovao i umro. Gradove i države za koje mislite da će biti zanimljivi čitateljima naših zidnih novina, odredite sami, istražujući i fotografirajući izložbu. Na kartu i mjesta koja odredite zalijepite minijaturne sličice.  Radite u parovima kako slijedi: dvoje odrede i grafički označe mjesta na karti, dvoje fotografiraju i zalijepe sličice.

  1. Troje učenika neka izradi LENTU TESLINA ŽIVOTA I RADA -  rukovodite se samo važnijim događajima, u dogovoru s učiteljicom. Na lenti dakako upišite godine koje ste odabrali, te ispod svake godine sličicu zanimljivosti i ZANIMLJIVOST (godinu rođenja, godinu prvog izuma, godinu smrti i sl. prema dogovoru)

MATEMATIKA

  1. Pomoću dobivenih pedometara (mjerača koraka), izmjerite koliko ste koraka napravili tijekom razgleda izložbe. Pronađite na izložbi podatak koji govori o povezanosti N. Tesle određenim brojem. Fotografirajte ako postoji zapis. Koji je to broj? Broj svojih prijeđenih koraka podijelite Teslinim brojem, ali tako da dobijete cijeli broj kao rezultat.
  2. Kod kuće ocrtajte svoje stopalo (svejedno koje), izmjerite ga, te prema napravljenom broju koraka izračunajte koliku ste udaljenost prešli tijekom izložbe u metrima, kilometrima. Je li ona djeljiva Teslinim brojem? Skicu i model stopala donesite učitelju s ucrtanim mjerama i izračunatim zadatkom.

PRIRODA

  1. Tijekom izložbe pratite i pronađite informacije o povezanosti N. Tesle s jednom prirodnom pojavom. Koja je to prirodna pojava i koje sve zanimljivosti vežemo uz njezinu povezanost s Teslom?
  2. Koliko je izuma N. Tesla napravio, fotografiraj o njima napiši ih i ispod svakoga napiši opis i priloži malu fotografiju. Napravi mini plakat, veličine A4 (na jednom papiru više izuma)

ENGLESKI JEZIK

  1. Tijekom izložbe pronađi i fotografiraj mjesta u Americi u kojima je djelovao N. Tesla.
  2. U dogovoru s kolegicama koje rade zadatak iz HJ, prevedi napisanu vijest na engleski jezik.
  3. Osmislite i napravite osmosmjerku ili „zmijicu“ vezanu uz Teslin život i rad (pojmovlje neka bude na engleskom jeziku

Naše su učenike ovi i ovakvi zadaci oduševili, uz mentoriranje nastavnika oblikovali su ih na zanimljive načine i izrazili želju da i nadalje nastavimo s ovakvom tradicijom, osobito nastavom na terenu uz puno istraživačkih i kreativnih zadataka.

Vjerujem da će ovakav oblik nastave i zadataka poslužiti i u drugim školama i drugim učenicima kao primjer dobre i pozitivne prakse, dakako prilagodljiv svakome tko će se njime poslužiti te završavam riječima Nikole Tesle:

„ Učio sam mnoge jezike, proučavao literature i umjetnost, proveo svoje najbolje godine u knjižnicama, čitajući sve što bi mi došlo pod ruku i osjetio da sam tratio vrijeme, ali ubrzo sam shvatio da je to najbolje što sam ikada učinio.“

tekstovi: Renata Glavica, Irena Stunja, Saša Grnović, Marina Salajec, Branka Stančin-Levanček

fotografije: Jasmin Kadrić, Renata Glavica, Kristina Furkes



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Renata Glavica   datum: 31. 1. 2018.




preskoči na navigaciju